Full service

Neem een kijkje op de site en ontdek wat we voor jou kunnen betekenen of maak een afspraak met één van onze medewerkers.
Wij streven altijd naar maatwerk met topkwaliteit.

Reinigen

Stap 1: Registreren
Alle losse delen van je wasopdracht worden voorzien van een label met jouw specifieke gegevens. Hierdoor kunnen we elke opdracht intern volgen en de status bijhouden.

Stap 2: Voorreiniging   
Wanneer we beginnen aan je wasopdracht, wordt deze in onze wasstraat onder gereduceerde druk afgespoeld waardoor al het oppervlaktevuil wordt verwijderd.

Stap 3: Weken
De wasopdracht wordt vervolgens 10 tot 15 uur in een weekbad gelegd met een speciaal voor ZONklaar ontwikkeld reinigingsmiddel. De temperatuur in het bad is maximaal 20°C waardoor het weekproces 100 % krimpvrij is.

Stap 4: Afspoelen
Vanuit het bad wordt de tent of het zeil opnieuw onder gereduceerde druk afgespoten, zodat al het losgeweekte vuil wordt verwijderd.

Stap 5: Speciale zeepbehandeling
Na het weekproces is al het normale vuil verwijderd. Alleen hardnekkige vuilresten zoals roestaanslag, benzine- of olievlekken en schimmels hebben nog extra aandacht nodig. Door verneveling en het inborstelen van verschillende producten, wordt de laatste vervuiling aangepakt en verwijderd.

Stap 6: Naspoelen
In deze fase is het object volledig schoon en wordt het kort in een bad gedompeld. Door het onderdompelen in een schoon bad, met een middel dat alle gebruikte producten uit de vorige fase neutraliseert, is het natte reinigingsproces afgerond. Het kan nu worden uitgehangen om te drogen.

Stap 7: Impregneren en drogen
Nadat je wasopdracht goed is opgedroogd, gaat deze via een slim transportsysteem naar de coatingplaats, waar het zowel aan de binnen- als buitenkant geïmpregneerd wordt. Hierna zal je tent of zeil weer 100% waterdicht zijn. Voor zeilen kan er gekozen worden uit een stugge of de reguliere vuil- en waterafstotende coating.

Stap 8: Polijsten en een optionele check-up
Nadat je wasopdracht droog is, komen de tenten en kappen op een grote tafel te liggen. In deze laatste fase worden met de hand de eventueel aanwezige plastic ramen gepolijst. Dit gebeurt met een speciale plasticreiniger die weekmakers bevat, zodat ook de fijnste krasjes verdwijnen. Na het polijsten wordt het reinigingresultaat beoordeeld. Indien er geen reparatie gewenst is, ga dan door naar stap 10.

Het reinigingresultaat en de totale staat en eventuele gebreken worden nu in kaart gebracht door middel van een checklist. Hieruit volgt een advies en eventueel een overleg van de kosten.

Stap 9 Reparaties (optioneel)
De inspectie gebeurt nauwkeurig en zorgt ervoor dat alle gebreken geconstateerd worden. Gevonden reparaties worden via een digitale checklist in kaart gebracht. Je kunt hierbij denken aan stikwerk, ontbrekende knoppen en een venster vervangen. Alle voorkomende reparatiewerkzaamheden kunnen door ZONklaar uitgevoerd worden. Na een prijsopgaaf en een akkoord daarop, worden de reparatiewerkzaamheden uitgevoerd.

Stap 10: Verpakken en retourneren
Nadat je wasopdracht stap 1 tot en met 9 heeft doorlopen, wordt het ingepakt en is het gereed voor verzending.

Stap 11: Betaling
Als je hebt gekozen om de opdracht te laten versturen, zal de factuur meteen na verzending worden gemaild. Gelieve de betalingstermijn van 14 dagen in acht te nemen.